Beoordelingsprocedure e-learning modules beschikbaar

Wanneer je meer wilt weten over de kwalitatieve beoordelingen van e-learning modules (in het medisch onderwijs), lees dan even verder.

PASTEL: het tweejarig project “Postacademische Accreditatie en Schaalvergroting van Toepassing van Electronische Leerobjecten” is afgerond op 1 januari 2009. In PASTEL is een beoordelingsprocedure ontwikkeld voor e-learning modules (medisch onderwijs).
Het project bouwt voort op het distributie systeem MedischOnderwijs.nl voor computer ondersteund onderwijs dat in eerdere SURF projecten is ontwikkeld en beoogt schaalvergroting van de inzet van dit systeem. De opschaling heeft geresulteerd in twee elkaar versterkende elementen, een organisatorische uitbreiding naar de postacademische opleidingen en een kwaliteitskeurmerk voor E-learning.

Het PASTEL project was een samenwerkingsproject tussen drie instituten voor Post Academische Onderwijs Geneeskunde (PAOG); de Boerhaave Commissie van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), Heyendael van het Universitair Medisch Centrum St Radboud en het Wenckebach Instituut van het Universitair Medisch Centrum Groningen. Het project werd uitgevoerd onder leiding van de afdeling Heelkunde Onderwijs van het LUMC en gesubsidieerd door SURF.

In bijgevoegd artikel staat uitgebreide informatie (zie attachment).

Voor meer informatie:
– Peter Bloemendaal : P.M.Bloemendaal@lumc.nl
– Sylvia Eggermont: S.Eggermont@lumc.nl

Be Sociable, Share!

One thought on “Beoordelingsprocedure e-learning modules beschikbaar

  1. e-learning has grown leaps and bounds, has it not? PASTEL seems like a highly innovative project. e-learning modules’ assessment for medical education certainly seems very interesting.

Leave a Reply