Surf Onderwijsdagen: een verslag

Vorige week heb ik 3 dagen deelgenomen aan de Surf Onderwijsdagen: Onderwijs innovatie m.b.v. ICT.
Open, learning analytics, byod (bring your own device) en online connection waren wat mij betreft de buzzwords als ik terugblik naar de Surf onderwijsdagen 2012.
In 3 dagen  tijd heb ik 5 keynotes en 12 presentaties bijgewoond en 1 presentatie zelf verzorgd.
 
Ik wil mijn enthousiasme en opgedane kennis heel graag met jullie delen want helaas was niet iedereen in de gelegenheid om daar aanwezig te zijn. Ik heb per dag een verslag gemaakt in mijn blog, waarin ik zelf KORT mijn bevindingen per sessie beschrijf, aangevuld met links naar betreffende slideshare presentaties, video-registraties en verslagen van edubloggers.
 
Hieronder vind je de 3 koppelingen naar de verslagen in mijn blog:

dag 1(HO)

  • Keynote Anka Mulder: Open en online onderwijs: de blik vooruit
  • De effectiviteit van het leren tussen de face-to-face momenten verhogen (mijn eigen presentatie)
  • studiesucces verhogen met learning analytics
  • Online samenwerken via SURFconext: twee praktijkvoorbeelden
  • Keynote Dale Stephens: Hacking your education

http://iclonicto.weblog.leidenuniv.nl/2012/11/15/verslag-1-surf-onderwijsdagen-2012-dag-1-hoger-onderwijs/

dag 2(HO)
  • Dagopening met presentatie boekje “Ontwikkelingen in de digitale leer en werkomgeving in het hoger onderwijs”
  • Keynote Jim Stolze: Aandacht (o.a.:hoe vergaat het iemand die zich 40 dagen afsluit van internet)
  • Video op mobiele devices
  • Nieuw E-Merge Deelprogramma: De Onderzoekende Student
  • De implicaties van ‘bring your own device’ voor het onderwijs
  • De universiteit van Nederland
  • Keynote André Kuipers
dag 3 (VO)
  • De Steve Jobsschool, hoe ver zijn we? Interview met Maurice de Hond
  • Stercollecties VO-content in Wikiwijs
  • Bring your own device? Wat is dat nu weer?
  • De veranderende rol van de leraar
  • Khan Academy NL
  • Keynote Bas van der Veldt: Jullie leren ze de verkeerde dingen!
Be Sociable, Share!